ČESKÝ EKUMENICKÝ PŘEKLAD BIBLE

Židům 7


Židům 7:1 Tento Melchisedech, král Sálemu a kněz nejvyššího Boha, vyšel vstříc Abrahamovi, když se vracel po vítězství nad králi. Požehnal mu

Židům 7:2 a Abraham mu z veškeré kořisti dal desátý díl. Jméno Melchisedech se vykládá jako král spravedlnosti, král Sálemu pak znamená král pokoje.

Židům 7:3 Je bez otce, bez matky, bez předků, jeho dny nemají počátek a jeho život je bez konce. A tak podoben Synu Božímu zůstává knězem navždy.

Židům 7:4 Hleďte, jak vznešený je ten, jemuž sám praotec Abraham dal jako desátek nejlepší část své kořisti.

Židům 7:5 Levité, pověření kněžskou službou, mají podle zákona příkaz brát desátky od Božího lidu, to jest od svých bratří, ačkoli všichni pocházejí z Abrahamova rodu.

Židům 7:6 Od Abrahama však dostal desátek ten, který nepocházel z rodu Levi, a Abraham, který měl zaslíbení, přijal od něho požehnání.

Židům 7:7 A není sporu, že větší žehná menšímu.

Židům 7:8 Levité dostávají desátky jako smrtelní lidé, Melchisedech však jako ten, o kom Písmo svědčí, že žije.

Židům 7:9 Prostřednictvím Abrahamovým dal tak desátky i Levi, který sám desátky přijímá.

Židům 7:10 Ještě se totiž nenarodil a byl v těle svého praotce Abrahama, když mu Melchisedech vyšel vstříc.

Židům 7:11 Kdyby služba levitských kněží, která vedla lid k poslušnosti zákona, přinesla dokonalost, nač by ještě bylo třeba ustanovovat jiného kněze podle řádu Melchisedechova, a nezůstat při kněžství podle řádu Áronova?

Židům 7:12 Avšak mění-li se kněžství, nutně nastává i změna zákona.

Židům 7:13 A ten, na nějž se to slovo vztahuje, pocházel z jiného pokolení, z něhož nikdo nekonal službu u oltáře.

Židům 7:14 Je dobře známo, že náš Pán pocházel z Judy, a u Mojžíše není zmínky o kněžích z tohoto pokolení.

Židům 7:15 To vše je ještě zřejmější, když podobně jako Melchisedech je ustanoven jiný kněz

Židům 7:16 ne podle zákona o tělesném původu, nýbrž na základě svého nepomíjejícího života,

Židům 7:17 jak se o něm svědčí: `Ty jsi kněz navěky podle řádu Melchisedechova.´

Židům 7:18 Tím se ovšem ruší předchozí příkaz jako neúčinný a neužitečný -

Židům 7:19 zákon totiž nic nepřivedl k dokonalosti - avšak na jeho místo přichází lepší naděje, jejíž mocí přistupujeme až k Bohu.

Židům 7:20 A navíc se to nestalo bez přísahy. Levité se totiž stávali kněžími bez Boží přísahy.

Židům 7:21 Ježíš však se jím stal s přísahou; vždyť mu bylo řečeno: `Hospodin přísahal a nebude toho litovat: Ty jsi kněz navěky.´

Židům 7:22 Proto se Ježíš stal ručitelem lepší smlouvy.

Židům 7:23 A dále: Levitských kněží muselo být mnoho, protože umírali a nemohli sloužit trvale.

Židům 7:24 Ježíšovo kněžství však nepřechází na jiného, neboť on zůstává navěky.

Židům 7:25 Proto přináší dokonalé spasení těm, kdo skrze něho přistupují k Bohu; je stále živ a přimlouvá se za ně.

Židům 7:26 To je ten velekněz, jakého jsme potřebovali: svatý, nevinný, neposkvrněný, oddělený od hříšníků a vyvýšený nad nebesa,

Židům 7:27 který nemusí jako dřívější velekněží denně přinášet oběti napřed za vlastní hříchy a pak teprve za hříchy lidu. Ježíš to učinil jednou provždy, když obětoval sebe sama.

Židům 7:28 Zákon totiž ustanovuje za velekněze lidi, podléhající slabosti, ale slovo přísahy, dané až po zákonu, ustanovuje Syna navěky dokonalého.


[INDEX] [ŽIDŮM]:  [1] [2] [3] [4] [5] [6] [7] [8] [9] [10] [11] [12] [13]