čtení: Žalm 22
na příště: verš Skutky 14,27
13. kapitola: Začátek první misijní cesty apoštola Pavla – z Antiochie jsou vysláni Pavel a Barnabáš, které doprovodil po část cesty i Jan Marek. Posláni Duchem Svatým odešli do Seleukie, odtud se plavili na Kypr do Salaminy. Pavel kázal v židovské synagoze. Kázali i u místodržitele Sergia Paula, kde se jim do snažil překazit kouzelník Elymasem (Barjesusem). Z Páfu se plavili dál do Perge v Pamfylii. Po dvě soboty tam Pavel kázal v židovské synagoze, ale někteří židé podnítili další lidi a společnými silami vyhnali Pavla a Barnabáše.
14. kapitola: Odešli do Ikonia, opět nejprve kázali v židovské synagoze a byli vyhnáni do Lystry. V Lystře uzdravili chromého a lidé je měli za bohy (Dia a Hermés), Pavel lidu kázal a uvedl vše na pravou míru. Objevili se tam židé z Pisidské Antiochie , strhli dav na svou stranu a kamenovali Pavla. Když ho učedníci obstoupili, Pavel vstal, protože ho nezabili. Odešel s Barnabášem dál do Derbe. Potom se vraceli zpátky přes Lystru, Ikonium a Pisidskou Antiochii. Povzbuzovali učedníky a posilovali je ve víře. V každé církvi ustanovili starší. Prošli přes Pamfylii, Perge a Attalii a plavili se zpět do Syrské Antiochie, odkud vyšli.
15. kapitola: V Jeruzalémě a Antiochii (Syrské) existovaly poměrně odlišné církve. V Jeruzalémské církvi byli především křesťané, kteří byli ze židů- byli vzdělaní, znali dobře Mojžíšův zákon a Proroky a dodržovali židovské zákony. Naopak v Jeruzalémě byla církev většinou tvořena křesťany z pohanů, kteří neměli téměř žádné židovské znalosti, nebyli obřezáni a nedodržovali židovské zákony. Z jeruzalémské církve někteří navštívili církev v Antiochii a byli pohoršeni tamějšími věřícími. Pavel a Barnabáš s tím nesouhlasili a dostali se s nimi do sporu. Rozhodli se to řešit tak, že přišli do Jeruzaléma, svolali celou církev a udělali společnou rozpravu. V rozpravě jim Pavel, Barnabáš a Petr vypravovali, jak Pán Bůh sesílal Ducha svatého i na pohany, o svých snech o nečistém a čistém. Závěr sněmu – poslali do Antiochie uklidňující dopis s obsahem určitých kompromisů, na kterých se domluvili.