Poslání, cíle, zásady, principy

» Naše poslání

» Jsme nezisková organizace, která poskytuje denní odbornou péči lidem s mentálním, smyslovým, tělesným či kombinovaným postižením anebo s postižením autistického spektra.

» Usilujeme o co největší spolupráci s rodinou.

» Vycházíme vstříc individuálním potřebám každého klienta (v rámci možností stacionáře a také s ohledem na potřeby dalších klientů).

» Naše cíle

» S pomocí klientů vytvářet přátelské a podnětné prostředí rodinného typu;

» umožnit klientům kontakt s vrstevníky a začlenění v malém kolektivu (max. 8 osob);

» všestranný rozvoj klientů dle jejich individuálních plánů: rozvíjení a udržování osvojených rozumových schopností (upevňování dosaženého vzdělání), motorických, komunikačních a sociálních dovedností, podporovat klienty v činnostech, které jim umožní stát se užitečným;

» podporovat a vést klienty k soběstačnosti (pomoc při stolování, drobném úklidu apod.) a vytvářet podmínky pro smysluplné trávení volného času;

» podporovat samostatné rozhodování klientů a vést je k tomu, aby dokázali vyjadřovat svá přání a potřeby;

» umožnit klientům využívat běžné zdroje společnosti v rámci jejich schopností a dovedností (využití MHD, pošta, nákupy, výlety, oběd v restauraci apod.) a vést je k osvojení a upevnění přiměřeného vhodného chování na veřejnosti;

» včleňování klientů do společnosti prostřednictvím kulturních akcí;

» vzájemná spolupráce s rodinou při tvorbě individuálních plánů a následné konzultace;

» snížit psychickou a fyzickou zátěž zákonných zástupců/opatrovníků klientů.

» Naše zásady

Základní zásady poskytování sociální služby (uvedených v § 2 zákona č. 108/2006 Sb.):

» Každá osoba má nárok na bezplatné poskytnutí základního sociálního poradenství o možnostech řešení nepříznivé sociální situace nebo jejího předcházení – základní sociální poradenství poskytuje osobám potřebné informace přispívající k řešení jejich nepříznivé sociální situace.

» Rozsah a forma pomoci a podpory poskytnuté prostřednictvím sociálních služeb musí zachovávat lidskou důstojnost osob.

» Pomoc musí vycházet z individuálně určených potřeb osob, musí působit na osoby aktivně, podporovat rozvoj jejich samostatnosti, motivovat je k takovým činnostem, které nevedou k dlouhodobému setrvávání nebo prohlubování nepříznivé sociální situace, a posilovat jejich sociální začleňování.

» Sociální služby musí být poskytovány v zájmu osob a v náležité kvalitě takovými způsoby, aby bylo vždy důsledně zajištěno dodržování lidských práv a základních svobod osob.

» Základní principy poskytování služby

  • Individuální přístup

    » Vytváříme individuální podmínky pro harmonický rozvoj osobnosti.

    » Malý kolektiv (max. 8 klientů v pracovní skupině) simuluje rodinné prostředí a dává klientovi pocit bezpečí.

    » Vycházíme z jednotlivých potřeb a přání klientů a jejich zákonných zástupců/opatrovníků.

  • Respektování osobnosti

    » Při všech činnostech s klientem respektujeme jeho jedinečnost, možnosti, rozumové a motorické schopnosti, vůli, limity a specifika (momentální stav, nálada, chuť a rodinná situace).

    » S dospělými klienty jednáme jako s našimi rovnocennými partnery.

  • Respektování volby a potřeb

    » Respektujeme přání klienta při volbě relaxace, ve volném čase, při osvojování a rozvíjení schopností a dovedností, při výběru stravy apod.

    » Nasloucháme jeho přání a potřebám.

  • Princip partnerství

    » Jednáme s klienty a jejich zákonnými zástupci/opatrovníky v každé situaci dle zásad partnerství.

    » Klient a jeho zákonný zástupce/opatrovník je pro nás partnerem, který se spolu s námi podílí na plánování služby.

  • Rovný přístup

    » Ke všem klientům přistupujeme nestranně.

    » Vedeme je též k vzájemnému respektu a podpoře.

  • Naplňování duševních, duchovních i fyzických potřeb

    » Jako pracovníci křesťanského zařízení respektujeme svobodu vyznání každého klienta i pracovníka.

    » V přístupu ke klientům bereme ohled na jejich jedinečnost v duševních, duchovních a fyzických potřebách.

  • Preferování podpory před péčí

    » Snažíme se o dosažení co největší nezávislosti a samostatnosti klienta.

  • Týmový způsob práce

    » Jednotný přístup pracovníků ke klientovi.

    » Klademe důraz na vzájemnou informovanost a spolupráci s rodinou.

  • Flexibilita

    » Nabízená služba reaguje na potřeby klienta – s tím souvisí např.:

    » možnost změny či doplnění individuálního plánu;

    » přizpůsobení režimu dne vzhledem k aktuálnímu zdravotnímu a psychickému stavu klienta;

    » časový posun vyzvednutí klienta ze školy;

    » podle aktuální kapacity předání klienta rodičům/opatrovníkům mimo stacionář na smluveném místě;

    » časový posun příchodu a odchodu klienta v rámci provozní doby.