Podněty, připomínky, stížnosti

Podněty, připomínky, stížnosti

Vyjádřením Vaší nespokojenosti, podnětu nebo připomínky ke způsobu poskytování naší sociální služby nám pomáháte zvyšovat její kvalitu. Uživatelé či jejich zástupci, pracovníci, opatrovníci, rodinní příslušníci nebo jiné osoby z řad veřejnosti mohou podat stížnost

  • formou ústní (osobně či telefonicky),
  • formou písemnou (e-mail, pošta) a to i anonymně,
  • pomocí formuláře pro podání stížnosti
  • uživatelé mohou vznést stížnosti, připomínky, podněty na poradě uživatelů, která se koná každý za měsíc,
  • vložením připomínky nebo stížnosti do „Schránky na stížnosti“ na chodbě v zařízení,
  • uživatelé mohou stížnost sdělit klíčovým pracovníkům, vedoucí služby, sociálnímu pracovníkovi, ostatním pracovníkům služby, a to i prostřednictvím zastupující osoby (např. rodinný příslušník, opatrovník, přítel atd.). Uvedené osoby stížnost zapíší a neprodleně předají vedoucí služby případně jejímu nadřízenému, pokud se stížnost týká její osoby, k vyřízení.

Při řešení stížností

  • je vždy jednáno se všemi osobami, kterých se stížnost bezprostředně týká, a všem zúčastněným stranám je dána možnost vyjádřit se. O jednání je učiněn zápis.
  • O stížnosti a způsobu jejího řešení je uživatel vždy písemně informován, popř. jiná zastupující osoba.
  • Pověřeným pracovníkem k vyřízení stížností je vedoucí služby, ve výjimečných případech (např. hrozí-li střet zájmů, obava z podjatosti apod.) může být vyřízením stížnosti pověřen jiný vedoucí pracovník.
  • Stížnost musí být vyřízena do 30 dnů ode dne převzetí, v případě složité stížnosti lze termín prodloužit na období 60 dnů. O prodloužení lhůty je stěžovatel (příp. jeho zastupující osoba) písemně informován .
  • V případě nespokojenosti s vyřízením stížnosti má stěžovatel možnost obrátit se na nezávislý orgán, např. na zřizovatele, ministerstvo (MPSV) i na instituce, které se zabývají ochranou lidských a občanských práv.